Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Luleen S.; Griffin, Carol L.
TitelThe Neglected and Abused Child: New Roles and Responsibilities for the School.
QuelleIn: Elementary School Guidance and Counseling, 16 (1981) 1, S.24-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Abuse; Child Neglect; Child Welfare; Community Services; Counselor Role; Elementary Secondary Education; Intervention; Program Descriptions; Program Development; School Responsibility; School Role; State Legislation; State of the Art Reviews; Teacher Role
AbstractOutlines the experience of a school system in Quincy, Massachusetts to meet the state's mandated responsibility relating to child abuse. The program includes: provision of clear-cut, systemwide guidelines; availability of a resource person; opportunities for staff communication relating to child abuse experiences; and establishing ties to involved community groups. (RC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: